Vrei să îmbunătățești relația cu clienții? IATĂ 5 calități pe care trebuie să le aibă angajații tăi

Departamentul de relații cu clienții este unul dintre cele mai importante dintr-o afacere, pentru simplul fapt că oamenii care lucrează acolo sunt interfața dintre companie și clienți. Practic, acești anagajați sunt acei care transmit mai departe valorile și principiile companiei. Pentru că angajații sunt primii și cei mai importanți ambasadori ai brandului tău!

Din acest motiv, specialiștii în Resurse Umane însărcinați cu recrutarea personalului pentru departamentul de relații clienți trebuie să observe, dincolo de CV și de educația formală, dacă aceste 5 calități sunt prezente în personalitatea candidatului.

1. Sociabil
Un om responsabil de comunicarea cu clienții trebuie să fie, la rândul său, cât se poate de comunicativ. Cu atât mai mult cu cât acest job presupune să intre în contact cu persoane foarte diferite pe parcursul unei singure zile de muncă.

2. Amabilitate
Indiferent de problema cu care vine clientul sau de starea lui emoțională, reprezentantul firmei trebuie să găsească cele mai potrivite cuvinte și cel mai potrivit mod de a le spune. Amabilitatea înnăscută va putea rezista tuturor provocărilor care pot apărea pe parcurs.

3. Empatie
De multe ori, reacția naturală a oamenilor atunci când cineva se plânge în legătură cu serviciile pe care le prestează este să intre în defensivă și să caute argumente justificative. Nu toți pot ca, în locul acestei reacții, să manifeste înțelegere și empatie. Exact aceste persoane sunt potrivite pentru jobul de relații cu clienții.

4. Modestie
Niciun produs și niciun serviciu din lume nu este perfect. S-ar putea să existe situații în care angajatul să nu aibă o soluție la problema expusă de client. Însă cu o atitudine de modestie și empatie, va reuși să câștige răbdarea clientului și, mai important, timp prețios pentru rezolvarea problemei.

5. Profesionalism
Indiferent de specificul afacerii, angajații departamentului de relații cu clienții îți reprezintă afacerea. Ei proiectează imaginea companiei în exterior. De aceea, trebuie să vă asigurați că ei înșiși apreciază această mult această imagine.