5 competențe care te ajută să fii un angajat de succes


webhelp recruteazaAnii care au trecut au adus transformări și schimbări în mai toate industriile și domeniile. Piața muncii nu face excepție. Mare parte din manageri sunt nemulţumiţi de candidaţi pentru că nu reuşesc să se adapteze la situaţii noi şi să se exprime în mod asertiv.

Ce caută acum angajatorii?

Specialiștii în resurse umane din cadrul Webhelp România afirmă tot mai des că majoritatea angajatorilor preferă candidaţi în care să regăsească mai degrabă potenţial. Iată ce înseamnă acest potențial și care sunt competențele pe care să ți le dezvolți astfel încât să ai succes la locul de muncă:

1. Construirea de relații: e din ce în ce mai important ca angajatul să dezvolte relații de încredere, armonioase cu ceilalți membri ai echipei fie că sunt superiori ierarhici, subordonați sau colegi pe același nivel ierarhic. Relațiile de bună colaborare sunt apreciate pentru că ajută la atingerea obiectivelor comune, de echipă. Într-o echipă cu multe disensiuni și conflicte performanța și succesul nu-și găsesc locul.

2. Responsabilitate și încredere: simțul de răspundere, onestitatea și integritatea sunt de nelipsit dacă vrei să fii unul dintre angajații cei mai apreciați. Nu poți câștigat votul de susținere al managerului dacă nu îi arăți că ești implicat în ceea ce faci, că realizezi care este impactul acțiunilor tale, că depui eforturi pentru atingerea rezultatelor asumate și că ai un comportament cinstit, că ești un membru al echipei pe care se poate baza în orice moment.

3. Perseverență și orientare către rezultate: obstacole, provocări, întârzieri, amânări, evenimente neașteptate – toate acestea pot să apară atunci când lucrezi la un proiect cu termene limită și obiective foarte clar stabilite. Mobilizează-ți toată energia pe soluții și nu pe piedici. Numai așa îți poți atinge obiectivele și și îți poți îndeplini sarcinile. Nu te pierde pe drum dacă vrei să ai succes!

4. Capabilitatea de a înţelege medii și relații complexe: au apus de mult vremurile când angajatul trebuia să se ocupe doar de ”pătrățica lui”, trebuia să-și facă norma și primea salariul. Acum, trebuie să vezi imaginea de ansamblu, să înțelegi business-ul în care te afli și dinamica industriei, să fii cu un pas înaintea competiției, să anticipezi mișcările celorlalți de pe piață.

5. Capabilitatea de a lucra cu o varietate de tehnologii: trăim într-o eră digitală, iar ca să supraviețuiești și ca să ai succes trebuie să fii la curent cu tot ce înseamnă noutăți în tehnologie. Cunoaște-le, testează noile aplicații, noile gadget-uri și, cel mai important, vezi ce aplicabilitate le poți găsi în business-ul în care lucrezi.

Webhelp România îți urează mult succes în carieră și să devii unul dintre angajații de succes, de neînlocuit din companie.