5 lucruri care îți afectează cariera

5 greseli in carieraSunt momente când, fie mânat de obiective pe termen scurt, fie obligat de situație, iei decizii care nu te avantajează deloc. Poate că nu îți dai seama pentru moment, dar, pe termen lung, pot fi lucruri care să te împiedice să-ți găsești un loc de muncă mai bun, să te împiedice să avansezi, devenind astfel un impediment în dezvoltarea ta profesională.
Specialiștii în recrutare de la Webhelp România sunt alături de tine și vor să te ajute să ai o carieră de succes. Pentru asta primul lucru pe care trebuie să-l faci este să nu greșești sau, cel puțin, să nu faci greșeli mari și frecvente.

Iată cinci lucruri pe care multe persoane le fac și conștientizează prea târziu că le dăunează în carieră:

1. Schimbările prea frecvente de job. Dacă nu obișnuiești să stai mai mult de unul-doi ani la un loc de muncă, la un moment dat, CV-ul tău se va număra printre cele date la o parte în procesul de selecție. Motivul este simplu: companiile caută, de regulă, oameni dedicați, în care să investească pe termen lung și care să aducă valoare adăugată prin cimentarea unei echipe. Văzând CV-ul unei persoane care și-a schimbat jobul după unul sau doi ani, compania va presupune că vei face același lucru și de data aceasta.
2. Demisia fără preaviz. Oricât de mult ți-ai dori să pleci de la locul actual de muncă, rezistă tentației de a părăsi echipa de azi pe mâine. Standardele profesionale impun un termen de cel puțin două săptămâni de preaviz, timp în care managerii să aibă timp să găsească o persoană potrivită care să îți preia sarcinile. Dacă pleci brusc, imaginea ta în piața muncii pe domeniul tău de activitate va fi afectată și este foarte posibil să întâmpini reticențe atunci când vei încerca să te angajezi la o altă companie.
3. Relații romantice la locul de muncă. Acestea sunt cu atât mai grave cu cât sunt cu un subordonat sau cu un șef. Majoritatea companiilor încearcă să prevină aceste situații delicate prin politici bine stabilite referitoare la relațiile dintre angajați. Cea mai mare problemă în cazul unei relații romantice la birou ține de tentația de a favoriza o anumită persoană pe baza unor criterii neprofesionale.
4. Pierderea controlului. Oricât de tolerant ai fi, cu siguranță există momente când îți vine să trântești totul în jur: uși, obiecte etc. Totuși, abține-te să faci aceste lucruri. Dacă țipi și îți manifești furia într-un mod agresiv, colegii te vor vedea și este foarte posibil să-ți creezi o reputație negativă care te va urmări și după ce îți schimbi locul de muncă.
5. Acceptă joburi care nu li se potrivesc. Uneori, persoanele se află de mult timp în căutarea unui loc de muncă sau li se pare atât de tentant să lucreze la o anumită companie încât acceptă oferte de a lucra pe funcții unde știu din start că nu vor face față. Este o gândire pe termen scurt care îți poate afecta nu doar imaginea ca specialist în domeniul tău, ci și încrederea în sine. Riscul este să fii pus în situația de a depune extrem de mult efort pentru a reuși să te menții la locul de muncă sau chiar să fii concediat.
Așadar, deciziile luate sub impulsul momentului, cum ar fi cea de a accepta un job prea provocator, de a-ți manifesta violent furia sau de a părăsi jobul fără să anunți în prealabil te pot costa prea scump. Cel mai potrivit în situațiile tensionate este să-ți acorzi un răgaz de timp în care să gândești lucrurile la rece și să iei decizii luând în considerare implicațiile pe termen lung ale acțiunilor tale.
Pentru că ne continuăm dezvoltarea și avem tot mai mulți clienți, echipele Webhelp România din București, Ploiești, Galați și Iași se măresc și ele. Dacă vrei o carieră alături de cea mai bună echipă de consilieri clienți din România, trimite CV-ul tău pe jobs@ro.webhelp.com. Consultă oferta de job-uri AICI:
impreuna construim cariere