5 lucruri pe care trebuie să le știi pentru a-ți găsi mai repede un job

Căutarea unui loc de muncă este un proces destul de neplăcut, mai ales dacă există și o presiune financiară care apasă pe umerii candidatului. Specialiștii în recrutare de la Webhelp România au o veste bună pentru tine: poți reduce semnificativ perioada de căutări și, cel mai important, poți diminua stresul care însoțește întregul proces dacă adopți calitățile unui candidat de succes.

Îți prezentăm cinci dintre calitățile care le ajută pe persoanele aflate în căutarea unui serviciu să și-l găsească rapid și fără stres.

1. Simțul propriei valori. Un candidat care știe ce vrea și știe care sunt calitățile, abilitățile și potențialul său este mai sigur pe el și acest lucru se reflectă în toate mesajele pe care le transmite: email, convorbire telefonică sau față în față. O asemenea persoană nu face compromisuri și va accepta să lucreze într-o companie doar dacă aceasta este în acord cu propriile sale valori.

Tehnici puternice care îți cresc încrederea în tine la interviul de angajare

Detaliile care deosebesc un CV bun de unul obișnuit

2. Abilități de planificare. În lipsa unui plan, lucrurile pot lua întorsături neașteptate și nedorite. Și, dimpotrivă, un plan de acțiune îți asigură concentrarea și direcția căutărilor tale. Concret, trebuie să te organizezi ca să identifici care sunt companiile unde îți dorești cel mai mult să lucrezi, să studiezi tendințele pieței, concurența și oamenii importanți din industrie, să-ți faci relații, să trimiți CV-ul și să te pregătești pentru întâlniri și interviuri.

3. Alegerea celor mai eficiente strategii. Un candidat care își găsește un job repede urmărește progresele pe care le face deoarece evaluează rezultatele muncii sale. Sfatul experților Webhelp România este să folosești mai degrabă o combinație de strategii, deoarece, de exemplu, este puțin probabil să obții rezultate bune doar dacă stai toată ziua în fața calculatorului. În schimb, poți comunica mai mult, deoarece știi bine că multe persoane își găsesc un job prin recomandări. De asemenea, observă mereu rezultatele acțiunilor tale. De pildă, dacă CV-ul tău nu-i convinge pe angajatori să te cheme la interviu, înseamnă că mai ai de lucru la el.

4. Marketing personal. CV-ul tău trebuie să reflecte calitățile și capacitățile tale, prezentându-te drept cea mai potrivită persoană pentru jobul pe care ți-l dorești. CV-ul trebuie să fie relevant pentru companie și să risipească îngrijorările care apar în mintea angajatorului. În plus, construiește-ți o imagine plăcută și profesionistă pe internet, pe pagina de Facebook și de LinkedIn. Dacă ai un blog sau un canal de YouTube unde postezi conținut relevant, vei câștiga puncte în plus.

5. Atitudine optimistă. Trebuie să știi de la bun început că vei avea nevoie de răbdare, optimism și timp pentru a găsi locul de muncă potrivit și poate că te vei confrunta și cu respingeri. Relațiile pe care le faci și modul în care îți construiești reputația nu au un rezultat imediat, însă te ajută mult pe termen lung. Totuși, este de preferat să mai aștepți și să-ți găsești jobul potrivit decât să accepți prima ofertă din frica de a nu rămâne fără loc de muncă.