5 secrete ale companiilor care își fidelizează clienții

beyond-the-limits-2-08-2016Sunt afaceri care atrag în mod natural clienți fideli, precum magazinul de cafea preferat, un brand sportiv sau un salon de înfrumusețare. Însă, sunt cu mult mai multe companii care depun eforturi mari ca să-l facă pe fiecare client să mai revină.

Aceste eforturi implică, de multe ori, investiții mari în publicitate, branding și vizibilitate. Totuși, a convinge un client să revină este cu mult mai ușor atunci când experiența lui cu afacerea pe care o reprezinți îi lasă o impresie plăcută. Este o modalitate mai ieftină și cu mult mai eficientă pentru a crea o rețea de clienți fideli.

Condiția de bază, însă, pentru ca un client să revină este să oferi un produs sau un serviciu de calitate. Acesta este fundamentul relației dintre companie și consumator și, în lipsa acestuia, orice strategie, indiferent cât de costisitoare, este inutilă.

Odată îndeplinită această condiție, putem aplica mai multe modalități de a crea o legătură specială cu clientul, care să-i facă să se simtă speciali și care să-i facă să revină din nou și din nou.

Aceste modalități trebuie însușite și aplicate atât la nivel general de companie, cât în mod special de persoanele din departamentul de relații cu clienții sau cei din front-office, cei care intră nemijlocit în contact cu consumatorii.

1. Fii amabil și drăguț. Se spune că oamenii uită ce le spunem sau ce facem, însă ei nu uită niciodată cum s-au simțit. Nu te costă nimic să le zâmbești clienților, chiar și atunci când ei nu te văd, în timpul unei discuții telefonice. Clientul va simți, cu siguranță, diferența.

2. Construiește o comunitate. Încurajează-i pe consumatori să-și împărtășească experiența cu compania pe care o reprezinți. Încurajează-i să se conecteze cu afacerea pe toate canalele disponibile, subliniindu-i dimensiunea comunității din care face parte.

3. Arată-i aprecierea. Asta înseamnă mai mult decât un simplu „mulțumesc” atunci când face o achiziție. Asta poate însemna: să-i oferi ceva în plus, să-i trimiți un mesaj personalizat, o felicitare scrisă de mână, un bonus sau un cadou de ziua lui etc.

4. Cere-i părerea. Majoritatea persoanelor își exprimă opinia despre o afacere doar atunci când nu sunt mulțumite de un produs sau de un serviciu. Această situație poate fi evitată dacă le oferi consumatorilor oportunitatea de a-ți spune ce gândesc. În felul acesta, vei ști ce ai de îmbunătățit înainte ca lucrurile să se agraveze.

5. Concentrează-te să satisfaci nevoia consumatorului. Dacă ești în poziția de a-l îndruma pe client să ia o decizie, arată-i toate opțiunile pe care le are și explică-i în ce constau diferențele de prețuri. Nu te grăbi să-i vinzi cel mai scump produs/serviciu, chiar dacă știi că și l-ar permite. Brandurile care fac acest lucru reușesc să câștige încrederea clienților.

Cu ajutorul celor cinci lucruri enumerate mai sus, se va crea o legătură specială între companie și fiecare client în parte. Iar atunci când există o relație specială, când clientul simte emoții pozitive atunci când se gândește la experiența cu compania, șansa ca el să revină este cu mult mai mare.

Și nu uita! În această toamnă, Webhelp România are peste 200 de job-uri libere în cele 6 sedii ale sale din București (3 sedii), Iași, Ploiești și Galați.

Trimite CV-ul pe jobs@ro.webhelp.com