6 trucuri cum să-ți menții calmul la job

relaxare stres calm birou sursa foto pixabay.com

Oricât de calm ai fi, sunt momente și situații în care simți că îți vine din ce în ce mai greu să te controlezi. Poate că uneori colegii de birou sunt agitați sau nervoși, șeful are o nemulțumire, iar un client își varsă supararea pe tine. Cel puțin o dată probabil că te-ai confruntat și tu cu una dintre situațiile enumerate.

Chiar dacă știi cât de important este să-ți păstrezi calmul la locul de muncă, situațiile în care nu o faci îți pot da de gândit. Specialiștii în Resurse Umane de la Webhelp România ți-au pregătit câteva sugestii de care ai putea ține cont data viitoare când răbdarea ta este pusă la grea încercare în timpul orelor de program.

1. Joacă-te. Nu pe calculator sau pe telefon, ci în realitate. Cum anume? Privește întreaga situație ca pe un joc în care tu ești personajul principal. Scopul tău este să te faci ce trebuie și ce depinde de tine însă distrându-te și simțindu-te bine. În felul acesta, vei reuși să dai ce este mai bun din tine la muncă fără să duci o luptă cu cei din jurul tău.


Vrei să îmbunătățești relația cu clienții? IATĂ 5 calități pe care trebuie să le aibă angajații tăi

“Dacă nu știu franceza bine pot lucra la Webhelp?”. AFLĂ răspunsul! PLUS alte întrebări de la candidați


 

2. Atitudinea potrivită. Această soluție poate fi aplicată cu succes înainte de o situație la care te aștepți să fii provocat/ă să-ți pierzi calmul. Așadar, când știi că urmează să ai o ședință cu un superior prea exigent sau când urmează o convorbire cu un client foarte nervos, cu un minut înainte de a intra în birou sau de a pune mâna pe telefon, imaginează-te că ești deja în situația respectivă și că ai cea mai potrivită atitudine. Vrei să-ți păstrezi calmul? Imaginează-ți că ești cât se poate de calm/ă în contextul care va urma.


Cinci cărți pe care să le citești pentru a-ți asigura succesul în carieră

Cum ratează tinerii joburile bune. 6 greșeli pe care le fac la interviul de angajare


3. „Pot să fiu calm/ă”. Ai auzit, probabil, de efectele puternice ale autosugestiei. Astfel, oamenii pot face foarte multe lucruri dificile atâta timp cât cred că le pot face. Acum este momentul să verifici în ce fel de raportezi tu la a-ți păstra calmul la job. În ce măsură crezi că îți poți păstra liniștea interioară atunci când un client supărat se răstește la tine? Dacă vei avea convingerea că îți poți păstra calmul, îți va fi cu mult mai ușor să realizezi acest lucru.

4. Numără până la 10. Da, vechiul sfat cu număratul până la 10 chiar funcționează! Vei evita impulsul de moment, foarte puternic de altfel, de a spune cuvinte nepotrivite pe care riști să le regreți mai târziu.

5. Respiră adânc. Acest truc simplu te va ajuta să-ți oxigenezi creierul și să te detensionezi. Pentru ca să obții maximum de relaxare de la acest exercițiu, respiră cu abdomenul, nu cu pieptul.

6. Privește lucrurile din afară. În momentul când te simți pus/ă la zid și simți că începi să te enervezi, detașează-te de situație și, imaginându-ți că te afli pe acoperișul clădirii, privește întregul context din afară. Vei observa atunci cu ușurință că situația este mai puțin gravă decât pare și că nu câștigi nimic dacă te lași pradă furiei.