7 obiceiuri banale din cotidianul tău care îți mențin starea de stres

StresFie că e vorba de rutina de dimineață, înainte de a-ți începe ziua de lucru, rutina de masă sau cea de seară, sunt anumite lucruri pe care le faci în mod obișnuit. Și, tocmai pentru motivul că le faci în mod repetat, nici nu bănuiești în ce măsură îți influențează aceste lucruri starea de spirit.

Se spune că stresul este boala secolului nostru. Dacă îți dorești să nu te numeri printre persoanele stresate și să ai o viață fericită și împlinită, primul pas este să-ți revizuiești obiceiurile cotidiene pentru a le elimina pe cele dovedite de cercetători ca fiind deosebit de stresante.

 

Iata cele 7 obiceiuri care îi fac pe oameni să fie stresați, conform specialiștilor citați de cnn.com:

1. Mâncatul unei gogoși în grabă dimineața, în drum spre serviciu
Majoritatea oamenilor nu se gândesc prea mult la ce urmează să mănânce la micul dejun. Tu, însă, ar trebui să te ocupi mai mult de acest aspect. Atunci când îți începi ziua cu carbohidrați, vei constata că aceasta nu este o sursă eficientă de energie, căci peste scurt timp îți va fi foame din nou. Mai mult decât atât, vei simți rapid și o stare de oboseală care te va împiedica să ai energia suficientă pentru a face tot ce ai de făcut în ziua de muncă. Acest lucru te va face să te simți presat și stresat. Alege să iei un mic dejun sănătos și nutritiv care să te hrănească și să te energizeze.

2. Păstrarea în minte a listei cu lucruri ce trebuie făcute
Încercarea de a reține tot ce ai de făcut pe parcursul unei zile te face să te simți stresat, chiar dacă nu conștientizezi acest lucru. În momentul în care scrii lista de treburi de făcut pe hârtie, îți eliberezi automat o parte din resursele creierului, pe care le poți folosi pentru a-ți îmbunătăți performanțele. Poți alege să-ți notezi ce ai de făcut pe o agendă, pe un carnețel sau în telefon, pe aplicațiile de mobil existente.

3. Cu ochii în telefon 24 de ore din 24, șapte zile din șapte
Rețelele de socializare te ajută să te simți conectat cu prietenii tăi. Multe persoane cad în această capcană și au tendința să înlocuiască interacțiunea umană directă cu telefonul sau cu computerul. Interacțiunea cu oamenii din jur, oricât de mică ar fi, este mai importantă decât o activitate prolifică pe rețelele de socializare. Poți depăși acest obicei stresant programându-ți activități sau perioade din zi în care lași laptopul și telefonul deoparte. Astfel, vei avea ocazii regulate de a te deconecta de la tehnologie pentru a petrece timp de calitate cu familia și cu prietenii.

4. Programul casă-job-casă
Poate că te trezești greu dimineața, abia te mobilizezi să ajungi la serviciu, iar dupa job te grăbești să ajungi acasă pentru a te odihni. Chiar dacă, cel puțin pentru început, oamenilor le este mai greu să se mobilizeze să facă mișcare, exerciții fizice sau un sport, cei care fac acest lucru observă imediat o îmbunătățire a stării lor fizice și mentale. Iar studiile arată că practicarea exercițiilor fizice ajută la tratarea depresiei.

Dacă, în prezent, programul tău nu cuprinde deloc exercițiile fizice, nu este cazul să te arunci la antrenamente dificile. Specialiștii spun că cel mai bine este să îți propui să ajungi, pentru început, să ai o activitate fizică de intensitate moderată de 30-45 de minute pe zi, cinci zile pe săptămână. Important este să-ți găsești ritmul și exercițiile potrivite ție, care îți aduc o stare de bine și în urma cărora vezi îmbunătățiri.

5. Culcarea la diferite ore
Un program de somn haotic îi face pe oameni să se simtă lipsiți de energie și să aibă dificultăți de concentrare. În plus, acest lucru stimulează producția de cortizol, care este cunoscut drept hormonul stresului. Specialiștii au observat că multe dezechilibre mentale sunt asociate cu obiceiurile de somn nesănătoase. Trebuie să știi că, în timpul somnului, creierul se eliberează de tot ce a acumulat pe parcursul zilei și se pregătește pentru o nouă zi. În timp ce se relaxează, creierul consolidează amintirile și pregătește planul pentru ziua următoare.

Soluția este să ai cel puțin opt ore de somn neîntrerupt pe noapte. Pentru aceasta, elimină să folosești în dormitor telefonul mobil sau televizorul cu cel puțin o oră înainte de culcare. De asemenea, pentru un somn liniștit evită cafeina și sportul practicat cu puțin timp înainte de culcare.

6. Ignorarea lucrurilor stresante
Iată o capcană în care cad foarte multe persoane: cred că sunt într-atât de ocupate încât nu au timpul necesar pentru a observa și a medita la sentimentele negative sau chiar de anxietate pe care le au. Însă, chiar și o minimeditație poate ajuta foarte mult. Adică, să îți acorzi câteva minute pe zi în care să te gândești la ce anume te deranjează, să accepți acest lucru cu calm și să-l lași să plece. Acest exercițiu simplu reduce cu mult nivelul de stres.

7. Renunțarea la obiceiurile bune
De multe ori, atunci când persoanele ajung să se simtă bine, încetează să mai facă lucrurile care i-au ajutat să ajungă la acest nivel. Și, automat, își pierd această stare. Specialiștii susțin că, dacă ai descoperit un obicei care simți că te ajută, fie că este vorba de un sport, de un ritual de dimineață sau de seară, nu îl neglija. Chiar dacă ți se pare la un moment dat că nu mai ai nevoie de acest obicei, cu siguranță el te face să te simți mai sănătos și mai fericit.

Acum, după ce ai citit cele șapte obiceiuri care îi fac pe oameni să fie stresați, știi deja care dintre ele sunt prezente în viața ta. Dacă îți dorești să reduci nivelul de stres din viața ta, acordă-ți acum un minut pentru a decide pe care dintre aceste obiceiuri îți dorești să-l elimini și ce vei face în această direcție.

Sursa foto: www.pixabay.com