7 obiceiuri care nu știai că îți afectează credibilitatea

webhelp-primul-an-la-noul-job-sursa-foto-pixabay-com-594090Atunci când lucrezi într-un colectiv de oameni este normal să respecți anumite norme de comunicare, un comportament decent și, desigur, să îți faci datoria pentru care ai fost angajat la acel job.

De regulă, majoritatea persoanelor fac aceste lucruri, care sunt cât se poate de evidente și, în cazul în care nu ar fi făcute, ar avea consecințe directe.

Cu toate acestea, sunt lucruri care, deși nu par foarte importante, îți pot afecta, de fapt, relațiile cu colegii de birou și cu superiorii tăi. Sunt câteva obiceiuri care îți reduc credibilitatea în fața altor oameni.

Specialiștii în Resurse Umane de la Webhelp România îți prezintă șapte asemenea obiceiuri periculoase cu implicații asupra relațiilor cu colegii și a credibilității tale:

1. Dependența de gadget-uri. Cu toții suntem ocupați, ne grăbim și vrem ca lucrurile să se deruleze cât mai rapid posibil. Însă, când o persoană stă cu ochii în smartphone-ul său în timpul unei întâlniri, acest lucru este cât se poate de deranjant pentru persoanele care se află fizic alături, acestea simțindu-se ignorate. Acest gest este văzut drept o lipsă de politețe.

2. Nerespectarea etichetei în convorbirile telefonice de la birou. Companiile folosesc, în general, anumite forme de adresare și le cer angajaților să respecte un anumit standard de comunicare. Totuși, sunt persoane care își permit să facă anumite glume cu interlocutorul sau să spună diferite informații personale, fără să fie cazul. De asemenea, este considerat nepotrivit să răspunzi la telefon spunând orice altceva decât numele tău și denumirea companiei. Un alt „derapaj” la acest capitol îl reprezintă momentele când îți pierzi cumpătul.

3. Lipsa de comunicare. În mod normal, oamenii nu ar trebui să te vâneze pentru a obține un răspuns sau o actualizare a informației. Dacă ai sarcina de a te ocupa de un proces, fii sigur că ții persoanele implicate la curent cu ce se întâmplă. De asemenea, nu presupune niciodata ca oamenii inteleg foarte bine ce vrei de la ei fara sa le explici ce anume, care e termenul limita si care este motivul. Este de preferat sa explici de mai multe ori, sa dai mai multe detalii decat sa spui prea putine informatii si oamenii sa nu inteleaga.


Iti recomandam si:

Lucrezi în servicii clienți? 4 lecții din teatrul de improvizație

Mit și adevăr despre 5 principii de bază din serviciile pentru clienți


4. Sa barfesti colegii. Nu fă acest lucru în nicio circumstanță. Nu-ți bârfi nici colegii, nici șefii, nici clienții și nici subordonații. Există o mare diferență între a-i spune unei persoane critici constructive și a o vorbi de rău pe la spate. În timp ce prima variantă te poate ajuta să consolidezi o relație cu o persoană, cea de-a doua îți distruge credibilitatea.

5. Mereu în tensiune și presiune. Cu toții avem zile mai bune și zile mai proaste, situații în care ne simțim depășiți de câte avem de făcut și poate că intrăm în panică și ne enervăm. Însă, aceste situații ar trebui să fie excepțiile, și nu regula. Atunci când ele se repetă în fiecare zi, colegii s-ar putea să observe, pe bună dreptate, că problema este, de fapt, în tine. Un management al timpului mai eficient ar putea să rezolve multe situații problematice.

6. O comunicare scrisă trunchiată. Dacă, atunci când îți citește emailul, o persoană se vede nevoită să recitească de mai multe ori ce ai scris pentru a înțelece ce anume vrei, atunci, cel mai probabil, va renunța și te va suna.

7. Lipsa datelor de contact la finalul e-mailul-ui. Poate ți s-a întâmplat și ție să primești un email de la o persoană pe care să ai nevoie să o suni de urgență, dar să nu ai niciun număr de telefon de contact, nici fix și nici mobil. Așa că, nu-i pune pe alții în aceeași situație consumatoare de nervi și de timp.

Acestea sunt câteva dintre cele mai răspândite obiceiuri și comportamente care generează o atitudine defavorabilă din partea colegilor de muncă. Încearcă, de fiecare dată, să-ți observi propriile gesturi și comportamente pentru a vedea în ce fel de percep oamenii din jurul tău.

Astfel, vei putea descoperi la timp un comportament negativ care te-ar putea dezavantaja în raport cu ceilalți.

Webhelp continuă să își mărească echipa în București, Ploiești, Galați și Iași. VEZI oferta de job-uri AICI:

impreuna construim cariere