7 trucuri care să te ajute să te adaptezi ușor la noul job

Adaptare la noul jobAtunci când te angajezi la un nou loc de muncă, se încheie aventura căutării unui nou job, însă începe cea de adaptare într-un mediu nou. Este o provocare pentru fiecare persoană care trece prin acest proces, deoarece cu toții resimțim acea presiune de a ne ridica la nivelul unor așteptări și de a face o impresie bună asupra tuturor.

Oricât ne-am strădui să ne păstrăm starea de relaxare și liniște interioară în primele săptămâni la noul job, este practic imposibil să reușim acest lucru. Această perioadă este provocatoare și din cauza faptului că trebuie să înveți toate softurile în care vei lucra și toate noile reguli de organizare.

Dacă te regăsești în această situație și simți această presiune de la noul job, specialiștii departamentului de Resurse Umane de la Webhelp România îți vin în ajutor cu câteva sfaturi care te vor ajuta să te adaptezi ușor la noul loc de muncă.

7 ponturi ca să începi cu dreptul cariera de la noul job

1. Fă-ți un plan de bătaie. Înainte de a merge în prima zi la birou, știind care sunt sarcinile tale, pregătește-ți un plan de lucru. Acesta te va ajuta ca, în primele săptămâni, să-ți păstrezi concentrarea asupra celor mai importante lucruri pe care le ai de făcut și să nu fii sustras de diverse situații și lucruri care apar pe parcurs, care par importante, dar care mai pot aștepta.

2. O atitudine deschisă te va ajuta să te adaptezi noilor situații, noilor șefi și noilor colegi. Nu este nimic mai neplăcut pentru o companie decât un angajat rigid care încearcă să-i facă pe toți să i se adapteze.

3. Pășește în fiecare zi la job ca și cum ai fi persoana care îți dorești să fii. Vrei să-ți îmbunătățești abilitățile de comunicare sau pe cele de lucru într-un anumit soft? Comportă-te ca și cum ai fi deja mai bun decât ești acum. În felul acesta, vei avea mai multă încredere în tine și vei transmite mai multă încredere celor din jurul tău. Mai mult decât atât, vei avea curaj și energie pentru a lua inițiativă și, cu siguranță, vei ajunge să-ți atingi obiectivul.

4. Fii pregătit să aloci mai mult timp jobului decât cele opt ore de muncă. Până când înveți toate informațiile de care ai nevoie pentru a-ți îndeplini sarcinile, asumă-ți din start că este posibil să fie nevoie fie să mai stai peste program, fie să aloci timp suplimentar acasă pentru a te documenta. Iar colegii și superiorii tăi vor observa că ești o persoană implicată și dedicată și vor aprecia acest lucru.

5. Atunci când nu ești sigur de ceva, pune întrebări. Este de preferat să pui o întrebare unui coleg sau unui superior decât să faci o greșeală. Poate că tu pui o presiune mare pe tine și îți dorești să fii performant încă din prima zi. Însă, este puțin probabil ca cineva din companie să se aștepte să obții rezultate miraculoase în câteva zile. Cu toții suntem conștienți că nu le putem ști pe toate și că mai important este să fim deschiși să învățăm.

6. Creează relații frumoase cu colegii. În paralel cu viața profesională, la birou există și o viață socială cu alte reguli și alți actori principali. Nu ignora comunicarea cu colegii, dar nici nu exagera încercând să te împrietenești cu toată lumea. Este suficient să te manifești ca o persoană amabilă, însă sigură pe sine și hotărâtă.

7. Află care sunt regulile nescrise de la noul loc de muncă. Pe lângă regulamentele oficiale pe care le-ai semnat, orice companie are și regulile sale nescrise și nespuse explicit, dar pe care toată lumea le respectă cu strictețe. Relațiile bune cu colegii îți vor fi de mare ajutor în acest sens.

Sugestiile de mai sus te vor ajuta să fii mai relaxat în primele tale zile la noul job, fiind, în același timp, productiv datorită focusării pe obiectivele cotidiene. Astfel, la finalul primei luni, vei vedea că ce era mai greu a trecut și vei avea mai multă încredere în tine și în rolul tău în cadrul companiei.

Sursa foto: www.pexels.com