Asemănarea dintre relația client-companie și căsătorie. De ce e important să validezi consumatorul

 relația client-companie și căsătorie

Efortul unei afaceri de a-și vinde produsele și serviciile este încununat atunci când clienții cumpără acele produse sau servicii.

Acesta este momentul validării, acel moment în care o persoană alege dintr-o multitudine de oferte să cumpere de la o anumită companie.

Relația dintre companie și client începe cu mult înaintea momentului vânzării. În unele cazuri, relația cu clientul poate cuprinde întâlniri, propuneri și multe alte acțiuni, scrie specialistul în servicii clienți Shep Hyken, pe blogul său.

În alte cazuri, mai spune el, vânzare are loc mult mai repede. De exemplu, într-un supermarket, privirea consumatorului poate fi atrasă de o anumită prezentare, moment în care intervine un om de vânzări și, în câteva minute, clientul cumpără produsul. Chiar dacă în acest caz pare să fie vorba mai mult despre vânzări, expertul citat spune că ce se întâmplă ține mai degrabă de servicii clienți și de experiența de client.

Adevărul este, continuă Shep Hyken, că un client ia o decizie bazându-se pe diferite motive care includ percepția despre brand, interacțiunea companiei cu oamenii, mesajul de marketing etc. Tot ce se întâmplă înainte de prima vânzare se bazează pe experiența de client. Iar, la un moment dat, clientul ajunge să cumpere. Are loc vânzarea propriu-zisă, iar efortul companiei este, astfel, validat.

Apoi, după vânzare, serviciile pentru clienți și experiența pe care o trăiește consumatorul îi dă sentimentul că a făcut o alegere bună. Adică, îi este validată alegerea.


Citește și:


Expertul în relații clienți face o paralelă între căsătorie și relația dintre companie și client. Totul începe atunci când doi oameni ies la o primă întâlnire. Dacă totul decurge bine, urmează și a doua întâlnire, apoi a treia etc. Apoi, într-o bună zi, apare cererea în căsătorie.

Tot ce a fost până la momentul cererii în căsătorie face parte din procesul de curtare. Atunci când este făcută cererea în căsătorie și răspunsul primit este pozitiv, sunt validate relația și efortul depus pentru această relație, de ambele părți. Ulterior, după nuntă, soții vor privi în spate și vor spune: „Am luat decizia bună.”

Un proces asemănător are loc în afaceri. Perioada de dinainte de vânzare este ca perioada de curtare. Apoi are loc vânzarea și clientul sperăm că va spune că a luat o decizie de cumpărare bună.

Asta înseamnă validare și ea ține de experiența de client. De aceea, companiile trebuie să fie preocupate constant de a le valida clienților actuali alegerea făcută astfel încât aceștia să vrea să continue să cumpere de la ele.

Sursa foto: Pixabay.com