Aștepți cu nerăbdare zilele libere? 5 lucruri pe care să le faci în weekend ca să te reumpli de energie

weekendOricine are un job și este implicat în ceea ce face adună oboseală și așteaptă cu nerăbdare sfârșitul de săptămână ca să-și reumple rezervorul de energie pentru o nouă săptămână productivă de muncă.

Oamenii se relaxează în diverse moduri și fiecare alege să facă diferite lucruri în zilele libere. În timp ce unele persoane sunt foarte organizate și știu deja ce vor face în fiecare weekend din următoarele patru luni, altele știu doar că vor să se odihnească la o ieșire cu prietenii, la un film sau în fața televizorului.

Specialiștii au constatat, însă, că nu toate activitățile pe care le facem în zilele noastre libere ne ajută să ne relaxăm cu adevărat. Și, este binecunoscut faptul că, pentru a atinge nivelul maxim de productivitate, este necesar să fim relaxați și plini de energie. Astfel, dacă îți dorești să fii rapid și eficient la birou și cu bună dispoziție în general, sunt câteva lucruri pe care ar trebui să le faci în weekenduri.

 

Este vorba de câteva obiceiuri de final de săptămână pe care poți să le implementezi în viața ta știind ce beneficii îți aduc pe termen lung:

 

1. Pune stop oricărei activități legate de job.
Și nu este vorba numai despre a lucra în plus, de acasă, pentru a îndeplini niște sarcini de serviciu, deși nu este exclus ca, uneori, să apară asemenea situații. Ceea ce este mai grav este faptul că, de multe ori, avem tendința de a continua să ne gândim la problemele și activitățile de la muncă și în timpul liber. Fie că este vorba de relația cu colegii, cu superiorii, sau de o situație legată de activitatea ta propriu-zisă, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să le dedici toată implicarea și energia ta în orele în care te afli la birou și să uiți complet de ele la terminarea programului. Chiar dacă te confrunți cu o problemă delicată sau chiar gravă, mintea ta are nevoie de o pauză de relaxare ca să găsească soluția potrivită. Oferă-i această pauză făcând ceea ce îți place sau comunicând cu persoanele apropiate.

 

2. Planifică-ți timpul liber.
Dacă ai un serviciu unde este extrem de important să ai zilele planificate din timp, s-ar putea să ai oroare de atâtea planificări. Însă, nu te lăsa păcălit de această impresie de moment, care pare să aibă sens, ci trasează, dacă nu în agendă, cel puțin în mintea ta, care sunt lucrurile importante pe care îți dorești să le faci pe parcursul weekendului. Acest lucru este cu atât mai necesar dacă vrei să pleci într-o excursie sau să faci o activitate care necesită programare prealabilă. Cu siguranță, nu ți-ar plăcea deloc să mergi într-o excursie de două zile și să pierzi câteva ore căutând cazare sau un loc potrivit ca să iei masa.

 

3. Lasă tehnologia deoparte.
Suntem obișnuiți să urmărim toate noutățile pe rețelele de socializare, să discutăm pe chat cu prietenii și cu colegii și, când ajungem acasă, să privim un film la televizor sau pe calculator. Poate că, pentru moment, aceste activități îți aduc o stare de relaxare. Însă, pentru ca mintea și corpul tău să fie odihnite și pline de energie, acestea nu sunt suficiente. Dimpotrivă, dacă îți petreci întregul weekend cu smartphone-ul în mână și în fața laptop-ului, riști ca, la finalul lui, să ai un sentiment de frustrare și neîmplinire. Așa că lasă tehnologia deoparte cel puțin pentru câteva ore pe zi și ieși afară, fă mișcare și întâlnește-te cu oamenii față în față, nu doar online.

 

4. Fă exerciții fizice.
Studiile au demonstrat că oamenii care practică un sport în mod regulat sunt mai sănătoși, mai puțin stresați și au o memorie mai bună, în comparație cu cei care nu fac mișcare. Poate că programul din timpul săptămânii nu îți permite să practici un sport sau te simți prea obosit ca să mai mergi să alergi sau să înoți. Asta înseamnă, însă, că e cazul să recuperezi în zilele libere. Vei vedea în scurt timp efectele pozitive chiar și de la o singură repriză de activitate sportivă pe săptămână: vei fi mai relaxat, mai încrezător și mai energic. În plus, vei fi mai sănătos și vei ține greutatea corporală sub control.

 

5. Pregătește-te pentru următoarea săptămână.
Având în minte obiectivele tale pe termen mediu și lung, folosește o parte din timpul tău liber planificând activitățile de care ai nevoie pentru a le atinge. Săptămâna trece repede, așa că nu lăsa lucrurile la voia întâmplării și organizează-te foarte bine, astfel încât să reușești să parcurgi etapele necesare pentru realizarea visurilor tale. În lipsa unei organizări și a implicării zilnice, obiectivele tale riscă să rămână doar pe hârtie.

Cu siguranță, o persoană care profită de timpul său liber pentru a se relaxa cu adevărat, ocupându-se de un hobby sau aflându-se într-o companie plăcută, nu în fața calculatorului, care are grijă de corpul său, practicând un sport, dar și de mintea sa, lăsând problemele de la birou deoparte, își creează contextul pentru a se relaxa profund și pentru a-și reumple bateriile pentru o nouă săptămână. De asemenea, în măsura în care știe ce e important pentru ea, își va organiza atât weekendul, cât și următoarea săptămână astfel încât să-și creeze o viață împlinită!