Ce este BPO – cea mai simplă definiție. AFLĂ diferența dintre BPO și Call Center


Ai auzit de multe ori despre companii care oferă servicii BPO și despre job-uri în BPO. Presa economică scrie despre faptul că acest domeniu este în continuă creștere, iar cei care se angajează în aceste companii au avantajul unui salariu bine plătit și a unui program de muncă flexibil. BPO este un domeniu potrivit în special pentru studenți, pentru că le oferă avantajul de a-și crea singuri programul de muncă, având, astfel, posibilitatea de a merge în continuare la cursuri și la examene.

Ce înseamnă BPO și BPO2?

BPO este acronimul de la Business Process Outsourcing. Cea mai simplă definiție a BPO este următoarea: atunci când o companie decide să externalizeze o parte din serviciile sale către o altă companie ce deține expertiză, resurse și tehnologie.

Iar dacă te întrebi care sunt domeniile care sunt externalizate frecvent, iată un top 5:

1. Administrativ

2. Vânzări

3. Call Center

4. Achiziții

5. Back Office

Cât despre BPO2, este acronimul de la Business Process Optimizing and Outsourcing.

De ce apelează companiile la serviciile BPO?

Motivul principal este legat de costuri. Este mult mai avantajos pentru companii să externalizeze aceste servicii, decât să le coordoneze din interior. În același timp, odată externalizate anumite servicii, companiile se pot concentra spre alte activități.

La fel de important este faptul că o companie care oferă servicii BPO are tehnologie performantă și personal cu experiență. Prin urmare, chiar dacă este vorba despre un departament administrativ, calitatea serviciilor oferite clienților este mult

mai bună.

Diferența dintre BPO și Call Center

Dacă te gândeai la BPO ca la un serviciu de Call Center ai doar pe jumătate dreptate. Într-adevăr, unele servicii BPO sunt legate de activitatea de Call Center, respectiv servicii BPO de voce. Call Center-ul este doar unul dintre serviciile oferite de o companie BPO.

Ce sunt serviciile BPO “de voce” și “non-voce”

Cei care lucrează într-o companie BPO, pe un proiect de Call Center, trebuie să răspundă la apelurile clienților. Poate reprezenta o activitate de support service, atunci când clientul sună pentru că are o problemă sau o întrebare cu privire la un serviciu, ori produs, al companiei care a ales să externalizeze serviciul de comunicare cu clienții. În același timp, poate fi și o activitate de vânzări / rezervări etc.

Serviciile BPO “non-voce” presupun o interacțiune cu clienții prin intermediul e-mail-urilor. În această activitate intră, de obicei, serviciile de procurement, payroll, procesare de date etc.

Webhelp România oferă servicii de BPO și BPO2, atât pe voce, cât și pe non-voce. Întrucât clienții companiei sunt din alte țări, angajații Webhelp România trebuie să știe o limbă străină. Webhelp este principalul angajator din România din rândul francofonilor, însă, oferă și servicii în engleză, italiană, spaniolă, germană etc.

ce este bpo