Cele 4 mari tendințe care vor domina rețelele de socializare

tendinte retele de socializareRețelele de socializare se dezvoltă cu o viteză incredibilă. Fiecare rețea de socializare lucrează în permanență pentru îmbunătățirea experienței utilizatorilor și acest lucru înseamnă adăugarea de noi funcționalități, instituirea de noi trenduri și schimbarea regulilor jocului.

Experții de la Codeur.com au prezentat, într-un articol publicat pe site, care sunt funcționalitățile care vor pune noi provocări companiilor care se promovează pe rețelele de socializare:

 

1. Reclamele pe rețelele de socializare vor fi de bază în promovarea brandului

Deși unele companii încă mai consideră că este posibil să-și crească vizibilitatea pe rețelele de socializare fără a investi bani în postări plătite, specialiștii estimează că, în următoarele luni, totul se va schimba.

Fiecare brand va trebui să prevadă un buget pentru promovarea anunțurilor în social media pentru a fi mai vizibil decât concurența și pentru a crea o comunitate de consumatori implicați și dornici să cumpere produsele sau serviciile companiei.

 

2. Noile formate se vor consolida

În ultimele luni, rețelele de socializare au introdus noi formate, cum sumt Facebook Stories, live streaming-ul, Snapchat Discover, articolele Facebook Instant sau posibilitatea de a posta propriile articole pe Linkedin. Trăim un moment în care conținutul este rege și este esențial să știm cum să-l distribuim în cel mai eficient mod, în funcție de grupul țintă.

Utilizatorii de internet preferă formatele interactive și poveștile. De asemenea, ei apreciază că au tot conținutul la îndemână, fără să fie nevoie să treacă pe un alt site.

Dacă te gândești la ce ai de făcut acum, poți lua în calcul să conturezi cum vor arăta următoarele campanii. Poate fi o poveste pe Instagram, un live pe Facebook sau un forum pe LinkedIn – ce anume te poate diferenția față de de concurență.

 

3. Monopolul internetului pe mobil

În ultimii ani, odată cu răspândirea smartphone-urilor și cu creșterea accesibilității la internet pe mobil, din ce în ce mai multe persoane intră pe internet de pe smartphone. Studiile arată că 80% din timpul petrecut pe internet pe mobil este dedicat rețelelor de socializare. Această tendință nu înseamnă doar optimizarea conținutului pentru mobil, ci și elaborarea unui conținut special pentru mobil.

 

4. Marketingul prin influenceri se va intensifica

La fel ca în cazul reclamelor plătite pe rețelele de socializare, sunt companii care refuză să se promoveze cu ajutorul influencerilor, care sunt persoane cu o credibilitate ridicată în domeniul lor de activitate, fie că sunt bloggeri, vedete etc. Specialiștii estimează că bloggerii și vloggerii vor deveni colaboratorii privilegiați ai brandurilor.

 

Pentru a avea cele mai bune performanțe, o companie trebuie să folosească toate instrumentele disponibile pe rețelele de socializare pentru a-și promova produsele și serviciile. Chiar dacă poate exista o anumită reticență în ceea ce privește utilizarea noilor funcționalități, ideal ar fi ca acestea să fie integrate cât mai rapid în activitatea curentă a companiei, astfel încât aceasta să dobândească un acces suplimentar la public.