Cât de important este managerul de echipă într-o companie BPO?


Toate companiile care furnizează servicii de BPO știu cât de important este să aibă manageri de echipă foarte buni. Însă, nu de fiecare dată, angajații care au avut rezultate foarte bune și s-au descurcat pe proiectul lor ajung să fie și manageri de echipă la fel de performanți.

Managerul de echipă într-o companie care oferă servicii BPO trebuie să țină cont mereu atât de interesele companiei, cât și de cele ale colegilor pe care-i coordonează. Este un rol solicitant și implică mai multe responsabilități.

Un manager de echipă performant trebuie să fie, în același timp, șef, dar și prieten, să știe cum să motiveze, cum să-i pregătească pe cei nou sosiți în echipă, trebuie să întocmească programe de lucru, analize, evaluări, să știe cum să-și motiveze echipa și să o determine să obțină rezultate foarte bune. Iar acestea sunt doar câteva dintre responsabilitățile pe care un manager de echipă trebuie să le aplice zilnic.

Chiar și cu un training special, totul se reduce și la calitățile persoanei respective, de a oferi colegilor din echipă, în fiecare zi, exemplu de profesionalism.

Webhelp România promovează mereu manageri de echipă din interiorul companiei, întrucât doar un angajat cu experiență poate ști exact ce trebuie să facă, poate înțelege dinamica echipei în care s-a format și cunoaște așteptările clienților de pe proiectul respectiv. Promovarea propriilor angajați este soluția ideală, dar trebuie ținut cont și de profilul celor care se înscriu în această cursă a promovării. Pentru că, în ciuda rezultatelor foarte bune pe care un angajat le-a avut de-a lungul anilor, nu înseamnă că se va descurca la fel de bine ca manager de echipă.

Ce calități trebuie să aibă un bun manager de echipă?

În primul rând, trebuie să dovedească pasiune pentru serviciile și consilierea în relația cu clienții. Trebuie să fie pro-activ, să comunice ușor cu colegii, să aibă un caracter puternic, iar comportamentul său de fiecare zi să motiveze echipa.

De atitudinea managerului de echipă depinde și atitudinea consultanților față de clienți. Este primordial ca managerul de echipă într-o companie care oferă servicii BPO să știe cum să se comporte cu membrii echipei sale. Nu este un job ușor, de multe ori apar și situații tensionate, mai ales că managerul de echipă are și rolul de a atrage atenția consultanților, atunci când rezultatele nu sunt cele așteptate.

Nu în ultimul rând, un manager de echipă trebuie să aibă inteligență emoțională, să dovedească flexibilitate, un spirit critic, dar și obiectivitate.

Unii lideri de echipă au calități cu ajutorul cărora își vor prelua și exercita natural, fără dificultate, noul rol. Alții, însă, au nevoie de răbdare pentru a ajunge să câștige respectul echipei. Secretul succesului managerului de echipă este o bună comunicare între organizație, manageri, lideri de echipă și consultanți.