Instagram: pentru unii, rețea de socializare, pentru alții, canal de achiziții

instagram-old-newDeși a apărut ca o rețea de socializare care să le permită internauților să partajeze conținut cu prietenii lor, Instagram a devenit recent un actor major în dezvoltarea companiilor.

În prezent, Instagram este atât o rețea de socializare pentru persoanele fizice, cât și un canal de achiziție și comunicare pentru companii și branduri. Tocmai acest mix între partajarea de fotografii și filmulețe, pe de o parte, și interacțiunea cu comunitatea, pe de altă parte, este cel care a făcut posibil succesul de care se bucură, în prezent, această rețea de socializare care înregistrează aproximativ 700 de miliarde de acțiuni în fiecare săptămână.

În ajunul evenimentului „Salonul Instraprenorilor”, desfășurat în luna iunie la Paris, Jim Squires, șeful departamentului de afaceri al Instragram, le-a vorbit blogger-ilor francezi despre activitatea rețelei de socializare.

Recentele evoluții ale Instagram spun multe despre planurile companiei. În câteva luni, au apărut Boomerang, Lives Instagram și Insta Stories. Ultimele sunt folosite zilnic de 200 de milioane de utilizatori, o cifră impresionantă pentru precursorul său, Snapchat.

 

Iată câteva cifre care ilustrează cel mai bine puterea angajamentului pe Instagram:

· 54% dintre utilizatorii Instagram urmăresc personalitățile publice pe care le admiră (vedete, politicieni, oameni de afaceri).

· 80% dintre utilizatori urmăresc postările brandurilor și ale companiilor.

· 55% dintre internauți se inspiră de postările de pe Instagram pentru a-și construi un stil vestimentar, iar pentru 62% Instagram reprezintă o sursă de inspirație pentru călătoriile pe care le fac.

· O treime dintre postările vizualizate reprezintă conținut postat de branduri.

· 60% dintre utilizatorii Instagram se informează în legătură cu mărcile preferate de pe această rețea de socializare.

 

În acest context, Instagram a gândit câteva strategii pentru a ajuta companiile să aibă rezultate bune pe platformă, permițându-le să interacționeze cu clienții și să publice informații.

În prezent, pe Instagram există circa un milion de profile active ale companiilor. Jumătate dintre companiile care au un cont pe Instagram susțin că utilizarea acestei rețele de socializare le-a ajutat să-și crească cifra de afaceri.

Dintre acestea, 56% cele mai mici afaceri au confirmat faptul că, datorită Instagram, au reușit să iasă pe piața internațională.

 

Iată câteva sfaturi de la companiile care au deja conturi pe Instagram pentru cele care își doresc să-și construiască o imagine puternică pe această rețea de socializare:

· Să publice conținut creativ.

· Postări frecvente și regulate.

· O interacțiune activă cu comunitatea prin răspunsul la comentarii și mesaje.

· Nu vă limitați doar la a arăta produse, folosiți și Insta Stories.

Așadar, după crearea unui cont business pe Instagram, o companie are acces la o nișă nouă de internauți, potențiali clienți cu care are ocazia să-și construiască o relație prin postările regulate și prin interacțiunea directă cu ei, având drept obiectiv final creșterea vânzărilor.