Lucrezi în domeniul serviciilor pentru clienți? 4 lucruri pe care le poți face ca să ai mai mult succes

Relatii cu clientiiAnul 2017 este încă la început. Fie că ți-ai stabilit sau nu anumite obiective pentru dezvoltarea ta profesională, cu siguranță te-ai bucura dacă, anul acesta, ai avea rezultate mai bune la job și te-ai simți mai relaxat la birou, pe parcursul zilei de muncă.

Atunci când se gândesc la aceste lucruri, foarte multe persoane cred că aceste îmbunătățiri vin cumva de la sine, dacă ai noroc, și că de ele au parte doar anumite pesoane privilegiate. În realitate, însă, cele mai frumoase lucruri și cele mai benefice schimbări le trăiesc acei oameni care știu ce-și doresc și care fac ceva în mod concret pentru a-și realiza obiectivele.

Așadar, dacă vrei să te bucuri anul acesta de rezultate mai bune în activitatea profesională în domeniul servicii clienți, iată patru lucruri pe care le poți face:

1. Fii mai amabil cu clienții.
Este un obiectiv care pare simplu la prima vedere, însă, la o privire mai amplă, pare mai dificil de îndeplinit. Poate că ți-ai propus deja acest lucru de mai multe ori până acum. Ce poți face diferit de data aceasta este să te detașezi mai mult de situație, de reacția clientului și chiar de starea ta de moment, pentru a fi un profesionist.

Chiar dacă ai de-a face cu un client nervos și nu știi cum să-l ajuți să-și rezolve problema, situația devine mai plăcută și mai ușor de suportat și pentru tine și pentru client atunci când ești amabil. Pentru aceasta, arată-i clientului că îl asculți și că îl înțelegi și manifestă empatie în comunicarea cu el.

2. Folosește comunicarea pozitivă.
Rolul principal al departamentului de servicii pentru clienți este de a rezolva probleme. Clienții nu sună doar pentru a purta o conversație drăguță. În schimb, ei așteaptă de la tine să le explici ceva, să îi ajuți să repare ceva sau să faci ceva pentru ei. În funcție de gravitatea problemei pe care o întâmpină, uneori clienții pot fi supărați sau chiar furioși.

Comunicarea pozitivă este importantă în egală măsură pentru tine și pentru clienți. Acest tip de comunicare orientat către găsirea de soluții te va ajuta pe tine să reduci nivelul de stres și de emoții negative. Iar pe clienți îi va ajuta să se simtă mai confortabil atunci când discută un subiect neplăcut. De aceea, este cazul să dai uitării atitudinea „Nu pot face asta“. Chiar dacă la începutul convorbirii cu un client îți vine gândul că este imposibil să faci ceea ce îți cere, alege să te gândești mai degrabă la ce poți face ca să îl ajuți.

3. Păstrează-ți calmul în fața clienților furioși.
Să presupunem că ai încercat toate metodele de comunicare pe care le știi, ai avut o atitudine pozitivă și amabilă, însă de data aceasta chiar nu a funcționat. Și clientul cu care stai de vorbă este foarte nervos și nu dorește să se calmeze. În acest moment, cel mai simplu este să-ți pierzi cumpătul, să adopți o atitudine defensivă și să începi să te cerți cu clientul.

Însă, ce nu trebuie să uiți pentru nicio secundă în acele momente este faptul că ești un adevărat profesionist și că este de datoria ta să gestionezi conversația astfel încât tonul acesteia să devină mai prietenos și să găsiți o cale de rezolvare a problemei. Nicio persoană frustrată sau nervoasă nu îți poate influența încrederea în tine ca profesionist.

4. Implică-te mai mult în ceea ce faci.
Multe persoane nu își iubesc jobul, din diverse motive: fie că nu se înțeleg cu colegii, fie că au disensiuni cu șefii lor sau nu le place munca în sine sau clienții cu care lucrează. Unele persoane caută un alt serviciu unde cred că va fi mai bine, însă acest lucru nu se întâmplă și nicio schimbare exterioară nu le ajută să se simtă mai împlinite. Există o singură soluție pentru ca să-ți placă ceea ce faci: să te implici cu adevărat în jobul tău de zi cu zi.

Sunt foarte multe moduri în care te poți implica mai mult la serviciu: poți cultiva o relație mai strânsă cu colegii, poți fi mai atent la fiecare detaliu al activității tale, îți poți stabili obiective profesionale pe care să le urmărești sau poți cere să ți se acorde responsabilități suplimentare. Din momentul în care te vei implica mai mult în ceea ce faci, vei avea parte de mai multe beneficii, printre care creșterea productivității, recunoaștere din partea celorlalți, vei învăța mai mult și vei deveni un mai bun profesionist.

Făcând aceste lucruri zi de zi, rezultatele nu vor întârzia să apară. Vei vedea că atât clienții, cât și colegii și superiorii tăi vor observa rapid o schimbare mare la tine, chiar dacă majoritatea nu vor putea să și-o explice. După cum știi, schimbarea vine din interior și începe din momentul în care te simți pregătit să faci primul pas.

Sursa foto: www.pixabay.com