Lucrezi în servicii clienți? 10 reguli pentru succesul tău

comunicare sursa foto pixabay.comPersoanele care asigură comunicarea directă cu clienții sunt interfața dintre companie și consumatorii produselor sau serviciilor pe care aceasta le oferă pieței. Din acest motiv, este cât se poate de clar că imaginea brandului depinde nemijlocit de aceste persoane.
Înainte de începe propriu-zis munca, persoanele care urmează să lucreze în domeniul relațiilor cu clienții trec prin pregătiri și training-uri, în cadrul cărora le este prezentată cultura companiei, modul de comunicare, modul de abordare etc.
Însă, dincolo de regulile specifice aplicabile unui anumit brand, specialiștii Webhelp România sunt de părere că există câteva reguli care, dacă sunt respectate de către persoanele care interacționează în mod direct cu clienții, experiența de relații clienți devine extraordinară.
Iată, așadar, câteva reguli care nu sunt predate în traininguri, dar care te vor ajuta să faci din meseria ta de responsabil de relațiile cu clienții o artă:
1. Fii amabil. Amabilitatea este primul pas în construirea unei relații frumoase între companie și client.
2. Fii sincer și așa vei câștiga încrederea clientului. El trebuie să știe că se poate baza pe tine.
3. Adaptează-ți mesajul în funcție de client. Fă astfel încât fiecare client să se simtă special.
4. Depășește așteptările clienților: oferă-le mai mult decât cer și nu vor putea uita niciodată discuția cu tine.
5. Ai răbdare cu clientul, mai ales atunci când e supărat și vrea să-și exprime problema. Dă dovadă de empatie și spune-i că îl înțelegi.
6. Ascultă mai mult și vorbește mai puțin. Pune întrebări și așteaptă să afli răspunsurile clientului.
7. Transformă problemele în oportunități. Simte-te ca un Superman care poate rezolva orice provocare ce îi apare în cale.
8. Nu ezita să folosești abilitățile tale naturale, precum umorul, empatia, ascultarea sau inteligența pentru a străluci în discuțiile cu clienții.
9. Înlocuiește-l pe „Nu” cu „Da” în interacțiunea cu clienții.
10. Pune clientul în centrul experienței tale la job. Ajută-l și ghidează-l să afle informațiile pe care le caută și, cu siguranță, persoana va aprecia modul în care interacționează cu compania.
Făcând aceste lucruri, vei reuși să duci experiența ta de comunicare cu clienții la un alt nivel, la un nivel la care lucrurile se simt dincolo de cuvinte și până și clienții dificili se relaxează și încep să comunice.