Serviciile pentru clienți, marketingul viitorului

webhelp joburiFelul în care se simte clientul care cumpără produse sau servicii de la o companie este decisiv pentru viitorul relației cu respectiva afacere. De aceea, atât marile, cât și micile business-uri știu că serviciile acordate clienților este unul dintre cei mai importanți factori care contribuie la succesul unui brand. Cu toate acestea, dezvoltarea fulminantă a canalelor digitale i-a făcut pe unii antreprenori să lase în umbră serviciile pentru clienți în favoarea marketingului online și pe rețelele de socializare.
Această decizie și-a dovedit, însă, limitele. Și marile companii continuă să piardă clienți nemulțumiți de felul în care sunt tratați de brand. Clienții vor să fie respectați și vor ca nevoile să le fie înțelese și satisfăcute. Clienților le pasă de modul în care sunt tratați.
De aceea, putem afirma că modul în care companiile își tratează consumatorii reprezintă garanția succesului sau a eșecului pe termen lung.
De regulă, companiile cheltuiesc mai mulți bani pentru a câștiga un nou client decât pentru a-l menține fidel pe unul deja existent. Asta în condițiile în care este cu mult mai ușor să menții fidelitatea unui consumator care a testat deja produsele sau serviciile companiei decât de a convinge un nou client să o facă. Astfel, clienții existenți, dacă se simt bine în interacțiunea cu brandul și dacă primesc un răspuns satisfăcător la solicitările lor, reprezintă, de fapt, garanția profitabilității afacerii.
Iar din acest punct de vedere, serviciile pentru clienți reprezintă cea mai eficientă strategie de marketing. O mică neînțelegere din partea unui client vocal și nervos poate știrbi imaginea companiei pe termen lung. De aceea, satisfacția clienților, care se obține datorită unor servicii de calitate, este atât de importantă pe termen lung.