Soluții simple care te ajută să-ți gestionezi emoțiile la job

Soluții simple care te ajută să-ți gestionezi emoțiile la job sursa foto pixabay.comProiectul tău preferat, în care te-ai implicat în ultimele luni, a picat? Un client ridică vocea la tine fără să apuci să-i explici că nu ai absolut nicio vină? Cel mai apropiat coleg și-a dat demisia și nu mai ai pe nimeni apropiat la serviciu?

Cu toții am trecut cel puțin o dată până acum prin situații neplăcute de acest gen, în care supărarea și enervarea pot fi atât de mari încât devin aproape imposibil de gestionat. În viața personală, cel mai probabil, ai începe să strigi, să-ți exprimi furia. La job nu-ți poți permite asemenea reacții.

Iată câteva sugestii care te vor ajuta să-ți stăpânești emoțiile negative care pot apărea în timpul programului de muncă.

– Ia o mică pauză și evaluează situația. Este cel mai bun lucru pe care îl poți face într-o situație stresantă sau frustrantă. Întreabă-te care este motivul care te face să te simți așa. Notează-l în scris și fii cât mai concret.

– Găsește aspectele pozitive ale situației create. Cu siguranță, uneori îți va fi foarte greu să vezi partea plină a paharului când partea goală este atât de neplăcută, însă, atunci când vei reuși să vezi avantajele situației, o mare parte din furie va dispărea ca prin minune!


Citeste si:

Cum ratează tinerii joburile bune. 6 greșeli pe care le fac la interviul de angajare

Te pregătești de interviu? 5 cuvinte pe care nu ar trebui să le folosești pentru a te descrie

Top 10 cele mai penibile greșeli făcute la interviul de angajare


– Amintește-ți de o situație din trecut în care te-ai simțit la fel de neplăcut. Derulează în mintea ta filmul acelei situații și observă ce s-a întâmplat ulterior. Cel mai probabil, lucrurile s-au terminat cu bine, iar sentimentele tale de furie, de enervare și de frustrare nu te-au ajutat deloc, ba dimpotrivă.

– Evită colegii care își cultivă stările negative de supărare, îngrijorare și stres. Nu te ajută cu nimic să te încarci cu emoțiile lor negative.

– Respiră adânc. Dacă ești familiarizat cu exercițiile de respirație, momentele tensionate sunt cele mai potrivite să aplici un asemenea exercițiu. Odată ce vei reuși să respiri profund, te vei detașa de momentul prezent și te vei calma.

– Fă câțiva pași în spate, în mintea ta, ca și cum ai privi clădirea de birouri de la distanță. Observă cum ți se pare acum întreaga situație.

– Fă un exercițiu de gândire și răspunde-ți la întrebarea „Ce pot face eu ca să îmbunătățesc situația?”. Răspunsul „Nimic” este interzis în acest exercițiu.

– Dacă simți că te înfurii, oprește-te din ceea ce faci și ia o pauză urgentă. Te va ajuta să te detașezi de situație și să revii cu picioarele pe pământ.

Alături de aceste sfaturi, îți poți cultiva o atitudine pozitivă pe durata întregii zile și nu numai la birou, ci și în viața personală. Chiar dacă s-ar putea să nu te simți foarte confortabil de la bun început, cu timpul și datorită unui efort conștient, vei începe să vezi mai mult lucrurile bune din viața ta, vei avea mai multă răbdare cu tine și cu cei din jur, te vei enerva mai puțin și, astfel, îți vei gestiona mai bine emoțiile.

Webhelp a lansat anul acesta cel de-al 6-lea sediu in România, la Iași. Astfel, echipa a ajuns la peste 2.000 de angajați și va continua să crească până la finalul anului cu cel puțin 600 de noi vorbitori de limba franceză și nu numai. AFLĂ mai multe despre job-urile la Webhelp România de pe site-ul nostru de recrutare, job.webhelp.ro