Te pregătești de interviu? 5 cuvinte pe care nu ar trebui să le folosești pentru a te descrie

Tinerilor le place să fie în centrul atenției, să se afirme și, uneori, chiar să epateze. Poate că și tu, la un moment dat, ai plusat la capitolul calități sau experiență pentru a impresiona persoana care te-a intervievat de la compania unde îți doreai să lucrezi. Poate că ai făcut-o cu atâta încredere în tine, încât ai convins-o și te-a angajat. În cel mai bun caz, i-ai justificat așteptările. Ceea ce ai făcut atunci a fost, de fapt, să-ți pui ție o țintă mai înaltă pe care, din fericire, ai reușit s-o atingi.

Însă, s-ar putea să fii de acord că este un „joc” destul de riscant, mai ales după ce ai văzut alte persoane care se prezintă diferit decât sunt în realitate.

Pentru a nu crea așteptări prea mari sau pur și simplu diferite din partea angajatorului, specialiștii în Resurse Umane de la Webhelp România ți-au pregătit o listă cu cuvinte și calități pe care ar fi bine să le eviți atunci când te prezinți în CV sau la interviul de angajare.

1. „Inovativ”. Majoritatea companiilor caută inovația și persoane inovative și mulți candidați se prezintă ca fiind inovativi și creând așteptări pe care nu pot să le justifice ulterior. Mai bine nu te prezenta așa, ci arată-le în practică ce știi să faci. Va valora mult mai mult.

2. „O vastă experiență”. Este o expresie abstractă ce nu spune nimic de fapt. Cu toată această vastă experiență, ai putea fi un angajat nepotrivit. În schimb, sunt mai relevante informații punctuale, cantitative, precum câte situații ai rezolvat, ce și câte aplicații specifice ai creat etc.

3. „Autoritate”. Dacă ai dobândit o autoritate în domeniul tău de activitate, lasă-i pe alții să spună acest lucru prin intermediul unei scrisori de recomandare sau pe rețelele de socializare. Prezentându-te ca fiind o autoritate, pare a laudă de sine și are efectul invers decât cel dorit.

4. „Orientat către rezultat”. Deși sună pompos, spunând acest lucru, nu afirmi decât că te focusezi asupra realizarii lucrurilor pe care ești plătit să le realizezi. De ce s-ar lăsa impresionat angajatorul de acest lucru?

5. „Creativ” este o calitate care, alături de altele precum „eficient” sau cu „spirit de echipă”, și-au diminuat mult impactul din cauză că sunt utilizate excesiv de toți cei care își caută un job.