Vrei ca în 2016 să reușești să faci tot ce-ți propui la job? Iată 5 sfaturi practice care măresc eficiența

interviu de angajareÎnainte de a începe primul articol din acest an, vrem să îți urăm să ai un 2016 reușit, să-ți reușească tot ce ți-ai propus! Webhelp România îți urează LA MULȚI ANI!

De câte ori nu ți s-a întâmplat să pleci de la birou fără să fii complet mulțumit/ă de tine, știind că nu ai reușit să bifezi toate punctele de pe lista pe care ai făcut-o la începutul zilei? Și știi foarte bine că poți reuși mai multe, deoarece chiar ai avut zile mai bune! Apoi, îți promiți că de mâine va fi altfel, însă mereu intervine câte ceva și nu dai dovadă de eficiența dorită.

Vestea bună este că a fi eficient la birou nu este un talent înnăscut și poate fi dezvoltată de oricine își propune acest lucru.

Și, pentru ca, începând de mâine, chiar să poți bifa tot ce îți propui la începutul zilei de muncă, specialiștii din Departamentul de Resurse Umane din cadrul Webhelp România ți-au pregătit câteva sfaturi practice pe care este suficient să începi să le aplici și vei reuși să devii în scurt timp o persoană mai eficientă.

1. S-a observat că, atunci când suntem pe ultima sută de metri cu un proiect sau la finalul programului de lucru, reușim să fim foarte eficienți. Un proiect pentru care ne-am zbătut o lună întreagă este finalizat în cel mult o săptămână, evident săptămâna de dinainte de predare. Sau, deși nu ai făcut curățenie în casă de câteva săptămâni, vestea că vei avea musafiri în două ore te face să reușești în acele două ore ce nu ai fi reușit probabil nici într-o zi întreagă în condiții obișnuite. Cum poți întoarce această legitate în favoarea ta la serviciu? Impune-ți termene mai scurte pentru realizarea sarcinilor sau programează-ți întâlnirile mai devreme.

2. Cel mai mult timp și energie ne sunt consumate de întreruperile din activitate. În momentul în care te oprești din ce faci pentru a răspunde la întrebarea unui coleg sau pentru a-ți verifica emailul, ți-ai pierdut concentrarea și nu vei mai relua activitatea din punctul în care ai lăsat-o. Vei mai avea nevoie de timp suplimentar și de mai multă concentrare să te „pui în temă”. Așa că, pentru a avea mai multă eficiență, evită cât poți de mult să fii întrerupt/ă. Dacă cineva îți pune o întrebare, spune-i că vei putea vorbi abia peste zece minute, deoarece trebuie să termini ceva urgent. De regulă, colegii vor înțelege și vei avea timp să-ți termini sarcina fără întreruperi nedorite.

3. O singură activitate într-un interval de timp este o altă soluție care te va ajuta să faci lucrurile mai bine și mai repede. Să fii multi-tasking nu este eficient. De fapt, dacă încerci să faci mai multe lucruri în paralel, nu faci decât să te întrerupi tu însuți din activitate, pierzându-ți concentrarea și timpul. Mai bine prioritizează activitățile în funcție de gradul de urgență și de importanță și ia-le pe rând.

4. Poziția corpului ne influențează gândurile. Probabil, acest lucru nu este o noutate pentru tine. Și atunci, îți poți aduce aminte acum care era poziția corpului tău la birou în momentele de eficiență maximă, în acele momente în care chiar dădeai randamentul dorit. Când ți-ai amintit acea poziție a corpului, ține-o minte și ia această poziție cu toate elementele nonverbale (tonul vocii, expresia feței, gesturi etc.) atunci când vrei să-ți mărești eficiența.

5. Profită de pauze ca să te relaxezi și să te miști. Nu renunța la cele câteva minute de relaxare care ți se cuvin în timpul programului de lucru. Chiar dacă s-ar putea să ai tentația să-ți petreci timpul în fața monitorului pentru a mai răspunde la un email sau pentru a mai verifica o informație, creierul tău are nevoie de cel puțin zece minute de pauză la o oră de muncă. În această pauză, plimbă-te și privește în depărtare pentru a-ți relaxa și ochii.

Iar dacă pentru 2016 îți dorești un job bun, trimite CV-ul pe online@ro.webhelp.com. VEZI oferta de job-uri AICI